عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1400
بازدید : 172
نویسنده : mozhgan

مصرف مواد غذایی دارای رنگ‌های مصنوعی مانند پفک و نوشابه، عوامل ژنتیکی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل به‌طورمعمول از درمان بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود؛ اما برای بیماران ارتودنسی چه زمانی برای انجام این کار مناسب است؟ آیا می‌توان سفید کردن دندان‌ها را قبل از ارتودنسی انجام داد یا بهتر است به بعد از اتمام درمان موکول شود؟ بلیچینگ دندان بعد ارتودنسی چه فوایدی دارد؟  با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

روش‌های سفید کردن دندان

 یکی از روش‌ها برای سفید کردن دندان اضافه کردن لایه‌ای خارجی به سطح آن است. استفاده از این لایه مانند چسباندن ناخن مصنوعی است و در دو نوع لمینت و کامپوزیت موجود می‌باشد. در برخی موارد ممکن است نیاز به تراشیدن دندان نیز وجود داشته باشد. کامپوزیت و لمینت معمولاً دارای طول عمر مشخصی هستند و پس از اتمام طول عمر مفید باید ترمیم و تعویض شوند. روش دوم بلیچینگ است. در این روش طی واکنشی شیمیایی مولکول‌های رنگی دندانی تجزیه خواهند شد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سنتی

تغییر رنگ دندان‌ها پس از ارتودنسی و علت آن

تغییر رنگ و زرد شدن دندان‌ها پس از ارتودنسی موضوعی کاملاً شایع و رایج است؛ اما آیا ارتودنسی باعث این تغییر رنگ می‌شود؟ خیر، ارتودنسی به‌هیچ‌وجه باعث تغییر رنگ دندان‌ها نخواهد شد بلکه عدم رعایت بهداشت توسط بیمار باعث این معضل می‌شود. رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در موارد شدیدتر باعث ایجاد پوسیدگی تکه‌ای و لکه‌های سفید، قهوه‌ای و حتی سیاه بر روی دندان‌ها می‌شود. استفاده از دهان‌شویه کلرهگزیدین رقیق نشده نیز می‌تواند باعث تغییر رنگ موقت دندان‌ها شود. این تغییر رنگ همان‌طور که از نامش پیداست موقت بوده و با مسواک زدن رفع می‌شود. در برخی موارد به‌ندرت دندان‌های دچار پوسیدگی شدید و یا ضربه دچار مرگ عصب خواهند شد. این حالت بسیار نادر بوده و از هر هزار نفر ممکن است یک نفر دچار این عارضه شود. در این زمان عصب‌کشی و بلیچینگ نیاز خواهد بود. لکه‌های سفید دیگر تأثیر براکت ها بر روی دندان هستند. در این موارد ظاهر معمولی مینای دندان سفید و براق است اما لکه‌های مات و گچی وجود خواهند داشت. ضایعات سفید دندانی نامی است که به این نوع لکه‌ها اطلاق می‌شود و دلیل ایجاد آن ماندن طولانی‌مدت اسید روی مینای دندان است. پس از اتمام ارتودنسی خوب تمامی چسب‌ها و براکت ها از روی دندان پاک می‌شوند.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com